Doorgaan naar inhoud
Zoeken
Waar bent u naar op zoek?
Bekijk onze veelgestelde vragen.
Menu

Acute nachtzorg

U woont zelfstandig en dat bevalt prima. Maar stel dat er wat gebeurt? U valt of wordt onverwacht ziek. Met persoonlijke alarmering kunt u iemand waarschuwen. Met een druk op de knop. Dag en nacht, vanaf elke plek in huis. De verpleegkundige van de alarmcentrale staat op afstand hiervoor klaar en is dan snel bij u.

Icare werkt daarvoor samen met zorgorganisaties in uw wijk. Zodat u altijd de beste thuiszorg krijgt. Van ons of van een andere zorgaanbieder. Ook in de nacht.

Uw privacy is belangrijk. Lees hier hoe wij omgaan met uw gegevens.

Hoe het werkt
U krijgt een zender met alarmknop en alarmeringsapparaat. Die zender is aangesloten op de telefoonlijn en draagt u altijd mee. Zelfs onder de douche. Als er iets gebeurt drukt u op de knop. Het apparaat belt via de telefoonlijn naar de alarmcentrale. Daar gaat een alarmbel af. Die centrale is 24/7 bereikbaar. Via de microfoon van het alarmeringsapparaat praat u met een verpleegkundige.

Kosten en gebruik
Dit heeft u nodig voor een persoonsalarm:

  • Alarmeringsapparatuur en een abonnement op een meldbank. Soms krijgt u de kosten vergoed van uw zorgverzekeraar. Zorgcentrale Noord heeft meerdere abonnementen en helpt u graag verder.
  • Een partner, familielid of vriend die wij bellen als er iets gebeurt. Dat geeft u door aan de meldbank.
  • Wanneer het noodzakelijk is krijgt u professionele alarmopvolging van Zorgcentrale Noord. U koopt dan een sleutelkluis waarmee de hulpverlener van Icare binnenkomt als er iets is.

Ledenkorting
Leden van Espria Ledenvereniging ontvangen korting op het abonnement, de apparatuur en installatiekosten. Lees hier meer.

Aanvraag en kosten
Hebt u nog vragen over nachtzorg of het persoonsalarm? Neem contact op met Icare Zorgcentrale op telefoonnummer 0900 88 33. Of meld u meteen aan voor personenalarmering.