Innovatie
Als de dagelijkse gang van zaken goed loopt, is dat voor Icare geen reden om op haar lauweren te rusten maar juist het startpunt om te bezien of de zorg nog beter kan. Dat vraagt om een voortdurend innovatieve houding.
Coördinatie
Icare is voor iedereen bereikbaar via het telefoonnummer 0900 88 33 of rechtstreeks met de wijkteams. Achter deze telefoonnummers staat een organisatie met verschillende producten en diensten. De klant krijgt de zorg die nodig is. Afgestemd met collega’s en met alle anderen, ook buiten Icare, die daaraan meewerken. Icare-mensen rekenen die coördinatie als vanzelfsprekend tot hun verantwoordelijkheid.
Aandacht
Oprechte aandacht voor klanten en medewerkers, daar staat Icare voor. Alleen op deze wijze kan het alledaagse leven van de klanten van Icare zo zorgeloos mogelijk doorgang vinden.
Respect
Respect vormt het uitgangspunt voor alle vormen van zorg. Luisteren naar de klant en hem volgen in zijn keuzes. Hij weet immers zelf welke zorg bij hem past.
Ervaring
Medewerkers maken dagelijks mee hoe klanten de zorg ervaren. Medewerkers zijn de vertolkers van deze ervaring. Daarmee zijn zij de belangrijkste bron van kennis om de zorg te kunnen verbeteren.