Cookies

Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.

Medido

Medicatie
Medido

De medicijndispenser Medido van Philips is een handig hulpmiddel bij het niet vergeten van medicatie. Elke week wordt de Medido gevuld met medicijnen door de mantelzorger of bijv door Icare. De medido geeft een herinnering wanneer het tijd is de medicatie in te nemen. Als de klant hierop reageert, komt de medicatie geopend uit de dispenser rollen en kan de klant ze meteen innemen. Reageert de klant niet? Dan gaat er een melding naar de mantelzorger of zorgmedewerker, die contact opneemt om na te vragen wat er aan de hand is.

Neem contact op met de wijkverpleegkundige bij u in de buurt voor meer informatie, of om de medido voor u aan te vragen.

Voor meer informatie over de Medido, klik hier >>

Beoordeling:
Reacties
Door: Icare
28-5-2020 10:54
Hallo Corrina,
De taak om de apotheek hierin mee te nemen ligt bij de leverancier van de medido. Daar kan men contact mee opnemen. Het is voor de apotheek niet heel moeilijk om de medido te kunnen ondersteunen.
Door: Corrina
13-5-2020 16:13
Apothekers zijn nog niet bekend met de medido of de spencer hebben ze daar een speciaal systeem voor nodig? Wij willen als thuiszorg dit n.l graag introduceren maar lopen daar nu op vast hebben jullie een oplossing voor ons?
Door: Icare
17-10-2018 08:13
Mevrouw Faber,
U kunt het beste contact opnemen met de wijkverpleegkundige (zie op deze pagina Contact in de wijk) of met de apotheek.
Door: Greetje faber
16-9-2018 16:43
Stel dat er een echtpaar is heb je dan 2 medidos in huis nodig ? Als ze beide medicatie moeten hebben.
Door: Icare
15-4-2020 16:04
Hallo Angela,
De medido kan niet ingezet worden zonder thuiszorg. Er is namelijk iemand (24/7) die de opvolging bij de medido moet doen. Echter kan het wel dat een klant de medido nodig heeft en dat de klant hiervoor in zorg kan komen. U kunt contact opnemen met een wijkverpleegkundige bij u in de buurt.
Door: Angela
15-4-2020 10:33
Kan de medido ook particulier worden aangeschaft indien er geen indicatie voor thuiszorg is?

Contact in de wijk

Het wijkteam is 24 uur per dag bereikbaar. Heeft u nog geen contact met Icare? Bel dan met 0900 88 33. Hieronder kunt u door te zoeken op plaatsnaam de contactgegevens van de Icare teams en locaties vinden.

Ongeldige invoer Veld mag niet leeg zijn