Cookies

Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.

Dag drie van onze Magnet reis

Afbeelding: Magnetreis 23-10_foto7

Goodmorning! Dag drie van onze Magnet reis, een reis waarin we inspiratie opdoen voor de verdere ontwikkeling van Shared Governance binnen Icare. 

Vandaag brengen we een bezoek aan het Porter Adventist Hospital. Een dag waarin trots en passie voor de best mogelijke zorg voor patiënten de rode draad zullen zijn. 
Bij aankomst in het ziekenhuis is het meteen zichtbaar; grote banners aan de gevel laten zien waarin het ziekenhuis excelleert en welke erkenning het hiervoor heeft gekregen. Het vormt een groot contrast met de bescheiden en nuchtere mentaliteit van Nederlandse verpleegkundigen. Het voelt eerst wat onwennig, maar blijkt bijzonder aanstekelijk te zijn! Er wacht ons een warm welkom door Jean Beckel en Belinda Shaw, de Magnet Program Director en Chief Nursing Officer(CNO) van Porter. Een eerste ontmoeting richt zich op de betrokkenheid van het hoger management en de bestuurder in Shared Governance en Magnet. Porter is al jaren met het gedachtegoed ‘onderweg’, afgelopen zomer is voor de derde keer de Magnet erkenning afgegeven. De rotsvaste overtuiging dat de stem van verpleegkundigen onmisbaar is en het besef dat de best mogelijke zorg alleen bereikbaar is door de betrokkenheid van alle medewerkers van het ziekenhuis - ongeacht rol of functie - wordt door de aanwezige managers unaniem gedeeld. Een boodschap die we in de loop van de dag meerdere keren zullen horen. Een cultuur waarin continu leren en verbeteren centraal staat, door transparantie over verbeterpunten en het delen van ‘magnet stories’ over initiatieven die hebben geleid tot betere uitkomsten voor patiënten, is essentieel. Jean vertelt over het belang van empowerment van verpleegkundigen: “vroeger zeiden verpleegkundigen: we hebben een probleem, kun je dat voor ons oplossen? Nu zeggen verpleegkundigen: we hebben een probleem, we hebben onderzoek gedaan, hier zijn een aantal artikelen en ideeën over mogelijke oplossingen”. Het is de rol van het management om dit onderzoek te ondersteunen en faciliteren. Zo ontstaan de mooie ‘magnet stories’ van individuele verpleegkundigen of van teams, die vervolgens als ‘best practices’ gedeeld worden met de collega’s. “It’s all about ‘making a difference’ and celebrating the work of nurses”. Klinkt als de missie van Icare; van betekenis zijn voor de ander, daarin het verschil willen maken. Dat laatste stukje: de trots op ons werk als verpleegkundigen, verzorgenden en thuisbegeleiders van Icare is nog niet zo vanzelfsprekend. Hoe vaak vieren wij de grote en kleine successen in de zorg voor onze klanten? Of in de samenwerking met collega’s om de zorg steeds verder te verbeteren?  
 
In Porter is die trots letterlijk zichtbaar. Op iedere afdeling zien we een ‘Board of Excellence’; een bord waarop ieder team de voortgang zichtbaar maakt in de zogenaamde ‘patient outcomes’; thema’s die van belang zijn voor de zorg voor patiënten, zoals het voorkomen van vallen of doorliggen. Ook het ‘waarom’ van Magnet en ‘Shared Governance’ is overal te lezen. De CNO beschrijft ‘Magnet’ als een reis, waarbij niet de Magnet-erkenning het doel is, maar de cultuur van continue verbetering van de zorg voor patiënten en van eigenaarschap om hier vanuit ieders rol een bijdrage aan te leveren. Je bent er van! Of zoals ze in Porter zeggen: “Bee Magnet”. En dat maakt trots, ook als nuchtere verpleegkundige uit Nederland.   
 
A big thank you to all executives and nurses at Porter Adventist Hospital for showing us what Magnet is really about: sharing and learning in order to constantly improve patientcare, including everyone. Even guests from abroad. We’re looking forward to meeting you again at the Magnet Conference. We will be cheering for you at the ‘Awards and Magnet Designation Celebration’!   
 
Judith 

Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Shared Governance reis - dag 3
Geplaatst op: 23-10-2018

Contact

Het wijkteam is 24 uur per dag bereikbaar. Heeft u nog geen contact met Icare? Bel dan met 0900 88 33. Hieronder kunt u met postcode of plaats de contactgegevens van de Icare teams en locaties vinden.