Cookies

Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.

U heeft een klacht

De medewerkers van Icare doen hun werk zo goed mogelijk. Toch kan het gebeuren dat u daar niet tevreden over bent. Bijvoorbeeld over de manier waarop de zorgverlening wordt uitgevoerd of over afspraken die niet worden nagekomen. Uw vragen, suggesties en klachten nemen wij zoveel mogelijk ter harte. Dat stelt ons in staat onze dienstverlening aan u en andere klanten te verbeteren.

Behandeling klacht

U zelf, of degene die u hebt gemachtigd, kan een klacht indienen. In veel gevallen is het mogelijk om uw onvrede weg te halen door een gesprek aan te vragen met de medewerker waar de klacht over gaat, of met de leidinggevende/teamcoach of manager. Zo’n gesprek kan vaak al veel en ook snel oplossen. Een andere mogelijkheid is om contact te zoeken met de klachtenfunctionaris of de klachtencommissie van Icare.

Om u een overzicht te geven van de mogelijkheden om een klacht te laten behandelen, is er een handig schema gemaakt (klik hier voor het schema).

klik hier voor de informatie brochure, met o.a. de contactgegevens van de klachtenfunctionaris.
 

Klachtencommissie

Het is mogelijk dat u het niet eens bent met de geboden oplossing. In dat geval kunt u een beroep doen op de onafhankelijke klachtencommissie van Icare door een schriftelijke klacht of uw klacht via mail te sturen.

Stichting Icare
t.a.v. Klachtencommissie
Postbus 900
7940 KE MEPPEL
of via mail: klachtencommissie@icare.nl

Voor de volledige tekst van deze klachtenregeling, klik hier >>

Als u het niet eens bent met de uitspraak van de klachtencommissie, kunt u in beroep gaan bij de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg. Alle informatie hierover vindt u op de website van de geschillencommissie. Klik hier om naar de website te gaan.

Contact

Het wijkteam is 24 uur per dag bereikbaar. Heeft u nog geen contact met Icare? Bel dan met 0900 88 33. Hieronder kunt u met postcode of plaats de contactgegevens van de Icare teams en locaties vinden.